'הפוך על הפוך': "דווקא דרך סיפור השואה ניתן לחזק את האמונה"

אבי יעקב No Comments on 'הפוך על הפוך': "דווקא דרך סיפור השואה ניתן לחזק את האמונה"

הרב אברהם קריגר מארגון "שם עולם" סיפר לרב בן לולו ב'הפוך על הפוך': "אנחנו פותחים את הלבבות להבין שסיפור השואה זה סיפור קשה, אבל לא רק מאיים אלא בונה את עולמינו, כי אנחנו יכולים להתבונן על אותם אנשים שהיו שם, בנקודות הקצה ומה אנחנו יכולים להוציא מתוכם"

הרב משה בן לולו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב אברהם קריגר מארגון "שם עולם" להנצחת זכר השואה בראייה יהודית יותר, שוחח עם הרב משה בן לולו ב'הפוך על הפוך' וסיפר על הארגון: "שם עולם הוא מרכז שעוסק בתחום השואה, אבל לוקח את זה ממקום של היכרות עם גודל הטרגדיה של העם היהודי – למקום של עוצמות הנפש והרוח שפרצו מכל יהודי ויהודיה מהציבור, דווקא בתוך הימים האלה של הקצה של הקיום האנושי", אומר קריגר.

הוא המשיך וסיפר: "אנחנו בתוך זה פותחים את הלבבות להבין שסיפור השואה זה סיפור קשה, אבל לא רק מאיים אלא בונה את עולמינו, כי אנחנו יכולים להתבונן על אותם אנשים שהיו שם, בנקודות הקצה ומה אנחנו יכולים להוציא מתוכם".

עוד סיפר הרב קריגר: "אנחנו מנסים כל הזמן להכנס דווקא לכל מיני קבוצות שמנותקות מסיפור השואה או מהסיפור הפנימי הרוחני של השואה. קודם כל, גם בציבור החרדי משך שנים רבות נמנעו מלעסוק בנושא השואה, כי חששו שהוא טומן בחובו שאלות קשות מאוד מבחינה אמונית – שהן לא קלות להתמודדות בוודאי לא של צעירים. ברוך ה' דווקא בשנים האחרונות ישנה התעוררות והבנה שבדיוק ההפך. נכון שצריך לעסוק בזהירות מרובה, אבל דווקא הסיפור של השואה זה דווקא הר געש אמוני".



0 תגובות